Lehti

Suomen Beagle -lehteen voi lähettää aineistoa sekä sähköpostilla että perinteisellä kirjeellä.  Ohjeet aineiston toimittamiseen alempana. Toimitus oikolukee ja valmistelee aineiston taiton vaatimaan muotoon. Aineistopäivään mennessä saapunut aineisto julkaistaan seuraavassa mahdollisessa lehdessä.

Vuoden 2024 aineistopäivät:
Maaliskuun lehden aineisto 15.2. mennessä.
Kesäkuun lehden aineisto 15.5. mennessä.
Elokuun lehden aineisto 15.7. mennessä.
Joulukuun lehden aineisto 15.11. mennessä.

Suomen Beagle -lehden maaliskuun, kesäkuun ja elokuun numerot ilmestyvät ilmestymiskuukauden toisella viikolla, joulukuun lehti ilmestyy jouluviikolla.

Aineisto-ohje

1. Sähköpostilla lähetettävässä aineistossa tulee kuvat ja teksti olla erillisinä tiedostoina, ei yhteen tiedostoon koottuina.

2. Tekstitiedoston alussa on hyvä mainita kaikkien kirjoittajien ja kuvaajien nimet. Mainitsethan, jos yksittäisessä kuvassa tulee näkyä kuvaajan nimi.

3. Kuvatiedostojen vähimmäiskoko on 500 kt. Alkuperäiset kuvatiedostot ovat yleensä tiedostokooltaan riittäviä. Älä lataa kuvia yhteisöpalvelimilta, esim. Facebook, Instagram, koska tiedosto on sinne ladatessa pakattu, eikä sen koko enää riitä lehtikuvaksi.

4. Jos tulostaulukot ovat erillisinä tiedostoina, niin liitä ne mukaan joko Excel- tai Word-tiedostoina.

5. Aineiston voi lähettää joko sähköpostilla tai kirjeitse: marjo.mikkola@beaglejarjesto.fi tai Marjo Mikkola Koivumaanperäntie 588 92470 Tuomioja. Varmista aineiston perilletulo. Toimitus kuittaa perille saapuneen aineiston. Jos kuittausta ei kuulu kohtuullisen ajan kuluessa, niin ole yhteydessä toimitukseen, ja lähetä tarvittaessa aineisto uudelleen.

Valioilmoitus

Suomen Beaglejärjestön jäsenet saavat julkaista valioituneen koiran kuvan lehdessä veloituksetta. Valioilmoitus julkaistaan lehdessä sen jälkeen, kun valionarvo näkyy Suomen Kennelliiton KoiraNet-jalostustietojärjestelmässä.

Lähetä valioilmoitus kuvan kera osoitteeseen marjo.mikkola@beaglejarjesto.fi. Huomioi, että kuva on vähintään 500 kt. Alkuperäiset kuvatiedostot ovat yleensä tiedostokooltaan riittäviä.

Valioilmoitusta varten tarvitaan kuvan lisäksi seuraavat tiedot koirasta:
– tittelit, nimi
– rekisterinumero
– omistaja(t)

EK-ilmoitus

EK-ilmoitus julkaistaan seuraavassa mahdollisessa lehdessä sen jälkeen, kun EK-nro näkyy tietokannassa.

EK-ilmoitukseen tarvittavat tiedot: EK-numero, nimi, rekisterinumero, omistaja.

Liitä mukaan kuva, jonka koko on vähintään 500 kt. Alkuperäiset kuvatiedostot ovat yleensä tiedostokooltaan riittäviä.

Lähetä ilmoituksen tiedot osoitteeseen marjo.mikkola@beaglejarjesto.fi.