Beaglen ulvonta

Aiheet jotka eivät sovi muiden katekorioiden alle.

Valvojat: Titi Rolin, ansa

Vastaa Viestiin
Sinttura & Junttura
Viestit: 770
Liittynyt: To 22.09.2005 8:45
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Beaglen ulvonta

Viesti Kirjoittaja Sinttura & Junttura »

Onko tämä nyt sitä ulvomista?
http://www.youtube.com/watch?v=Jr9JMIW9 ... re=related
koirahan ei nyt ole ajossa, mutta ääntä kyllä tulee ;)

Sen minkä pienenä oppii....
http://www.youtube.com/watch?v=fKlh2JXM ... re=related
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä.
Nita
Viestit: 81
Liittynyt: Ti 11.10.2005 13:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Nita »

Ihana pikku pentu :lol: Voin todistaa, että kyllä beagleistä ääntä lähtee ilman ajoakin... meillä kun pienempi haukkuu ja isompi ulvoo toisilleen niin silloin kaipaa korvatulppia :wink:
Sinttura & Junttura
Viestit: 770
Liittynyt: To 22.09.2005 8:45
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinttura & Junttura »

^ laita nettiin ja näytille se video missä Iippo haukkuu Nitan korvaan ja Nita ulvoo 8)

Sen jälkeen kaikki ymmärtää miksi meidän isäntä niin kovasti kyseli kesällä, että "hakeehan ne tuon Iipon ekaksi, hakeehan?" :D :wink:
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä.
KeijoN
Viestit: 770
Liittynyt: Ti 04.10.2005 11:57
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja KeijoN »

Silloin kun minä tulin näihin "beagleympyröihin" ( noin 20 v sitten ), pidettiin Beaglen ulvontahaukkua ajossa ihan "sikana".
Jopa jalostuksellisestikkin sitä on pyritty vähentämään, riippumatta siitä, minkälaiset koiran muut ominaisuudet ovat.
Itselläni on ollut puolenkymmentä täysin haukkuvaa Beaglea, jonka jälkeen "sain" omasta kasvatistani puolet ulvontahaukkua haukkuvan koiran, eikä se ole haitannut minua tippaakaan.
Tämän nykyisen (nuoremman) koirani sisarrukset, ovat ajossa täysin haukkuvia.
Lähempää ajoa kuulostaessa vanhemman ja nuoremman koirani ajo kuuluu yhtä selvästi, koska niillä on yhtä voimakas ääni, mutta ajon mentyä kaemmaksi, ei kuulu kuin nuoremman ääni, siitäkin vaan se ulvonta "osuus".
Sinttura & Junttura
Viestit: 770
Liittynyt: To 22.09.2005 8:45
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinttura & Junttura »

Meidän uros ulvoo silloin kun sillä on hukka. Tämähän on mielestäni vain metsästyksen kannalta hyvä. Ompahan passimiehet tietoisia mitä siellä tapahtuu. :lol:

Ne vähäiset kerrat mitä minäkin olen kokeessa tuomaroinut niin olen saanut olla melkein yksin omaan beaglellä. Koira on joko ulvonut silloin kun se herättelee ja siinä vaiheessa kun jänis on päässyt vähän kauemmaksi niin saattaa tulla ulvomista. Mutta ihan puhdasta ulvontaa en ole ajon aikana kuullut.

Tuossa ensimmäisessä videossa koira on ihan täysin ja selvästi ulvova, vaikkakaan ei ole kyse ajosta.

Tulipa tuossa mieleen, että yhellä foorumilla joku kysyi, että mikä on oman rotusi tunnusmerkki mitä muilta ei löydy. En sitten osannut siihen mitään pistää beaglestä. Onhan sillä pysty häntä, mutta on niitä basseteillakin. Entäs tuo Ulvonta? Tietääkö kukaan ulvooko bassetit ajaessaan?
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä.
Nita
Viestit: 81
Liittynyt: Ti 11.10.2005 13:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Nita »

Mietin kauan kehtaanko laittaa tätä videota tänne :oops: mutta tässä siis meidän huutavat beaglet:

http://s241.photobucket.com/albums/ff92 ... deo001.flv

:lol: :wink:
Sinttura & Junttura
Viestit: 770
Liittynyt: To 22.09.2005 8:45
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinttura & Junttura »

^tuota videota mä en ole nähnytkään...voi Nita raukkaa, kaiken se kestää kaiken se kärsii :lol: Toivottavasti tuo Iipon ääni tuosta miehistyy, mutta penikkahan se vielä on.
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä.
Vastaa Viestiin