Eetu ei syö ja sit oksentaa???:(

Aiheet jotka eivät sovi muiden katekorioiden alle.

Valvojat: Titi Rolin, ansa

Gia
Viestit: 77
Liittynyt: Su 02.10.2005 2:48
Paikkakunta: Kurkimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gia »

Emily: Annatko kuivamuonan turvotettuna vai kuivana? Tuolla aiemmin kyllä luki, että nappuloiden kanssa vettä, mutta siitä en saanut käsitystä onko se turvotettuna vaiko vain kaadettu kuivien nappuloiden sekaan ja heti koiralle...

Itse olen elänyt nälkäänsä oksentavan koiran kanssa. Sen kanssa ruokailu piti olla hyvin säännöllistä. Niinä vuosina opin enemmän koiran ruokinnasta kuin koskaan... Miten valmistautua tulevaan rasitukseen jne. Sen koiran kanssa tosin ensin piti saada vatsan toiminta balanssiin. Eli aluksi syötin sille riisiä, raejuustoa, kypsää seitiä ja helokkiöljyä 4 kertaa päivässä. Sitten korvasin sein raa'alla jauhelihalla ja ruoka 3 kertaa päivässä. Pikkuhiljaa lisäsin laadukasta kuivamuonaa (koirani ruuassa ei missään nimessä saanut olla väriaineita) turvotettuna. Lopulta koirani söi enää kaksi kertaa päivässä kuivamuonaa turvotettuna, raakaa jauhelihaa tai lihahyytelöä (välillä kypsää kalaa tai kananlihaa), piimää ja helokkiöljyä. Usein sai myös ns. yrjölänpuuroa terästettynä kypsällä porkkanalla ja valkosipulissa. Lisäksi tietenkin miten milloinkin ruuantähteitä ja keitettyjä kananmunia kuorineen pääruuan lisukkeina. Vain vahvasti maustetut ruuantähteet pidettiin pannassa. Tässäpä lyhykäisyydessään erään oksennelleen koiran tarina... Nirsostakin koirasta löytyisi oma tarinansa :wink: ja sitä tarinaa onneksi saadaan vielä jatkaa...toivottavasti vielä joku vuosi...
*Olen beagle...mikä on sinun tekosyysi?*
Emily
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 07.03.2007 8:14
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Emily »

Vesi on nappuloiden seassa...

Eetulla on kovat vatsahapot ja oksentaa kun masu kerkee menemään tyhjäksi ja närästyksentakia ei innolla syö.Eli närästyslääkettä ja vatsahapoista kärsiville tarkoitettuja nappuloita.Tällä ohjeistuksella mennään :)
Vastaa Viestiin