Suomen Beaglejärjestö - Foorumin päävalikko   SUOMEN BEAGLEJÄRJESTÖ
 ALKUUN  BEAGLE-INFO  HAKEMISTO  JÄRJESTÖ  JALOSTUS  TIETOKANTA  TULOKSIA  FOORUMI  VIESTIT
OhjeOhje  HakuHaku  Omat tiedotOmat tiedot  Yksityiset viestitYksityiset viestit  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään

Teleoperaattori

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Beaglejärjestö - Foorumin päävalikko -> Yleinen keskustelu
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Corner  

LähetäLähetetty: Ma 13.04.2015 19:33    Viestin aihe: Teleoperaattori Vastaa lainaamalla viestiä

Kuinka huolettomasti voi teleoperaattorin valita ettei koira häviä metsään? Elisan mukaan heillä on paras peitto, ja Dna seuraava. Vasta kolmantena on ruotsalaisoperaattori Teliasonera. Jokusen kerran käynyt tuomaroimassa niin koiranohjaajalla pari eri liittymää metsässä. Se, joka meillä asuu, luottaa ruotsalaiseen ja yritän saada hänet pois sieltä...

Miksikö?

Minun liittymä oli Teliasoneralla ja sain laskuun yli 20 euron edestä palvelunumeroon soitettuja puheluita. Oman puhelimen lokin mukaan olin tuona päivänä eli 29.12. soittanut vain hätäpuhelun numeroon 112. Hyvin tuollainen päivä pysyy mielessä ja tiesin heti laskun puheluerittelyn saatuani etten ole 7 puhelun vertaa roikkunut palvelunumeross 010 3971***. Yhteys asiakaspalveluun, ja hän kehotti tilaamaan puheluerittelyn (kaikki numerot näkyvissä) hintaan 10 euroa, tarkisti asian vielä esimieheltäänkin kun sattumoisin hiillyin puhelun aikana. Pysyivät kannassaan, että heidän tietojen mukaan puhelut on soitettu minun numerosta.

Ei auttanut kuin tilata, yritin samalla tilata parista vanhemmastakin laskusta. Teliasonera ilmoitti, että veloittavat 4 kk vanhempien laskujen erittelyistä 150 euroa / tunti ja kun en tiennyt kuinka nopsa kaveri siellä töitä paiskii niin jätin väliin... Erittely tuli ja numero oli Kouvolan Lääkärikeskus Oy:n ajanvarausnumeroon. Sinnepä sitten, ja hilpeyttä herätti se että minun olisi annettu 1 h 46 min roikkua ajanvarausnumerossa, niin että samaan aikaan puhelimestani oli lähtenyt samaan numeroon muita puheluita. En vieläkään ole saanut selitystä miten näin voi toimia ko. kännykällä (N70). Sain sitten lääkärikeskuksen lokista otteen, jonka mukaan kännykästäni olisi sinne soitettu kaksi kertaa, molemmilla kerroilla varattu. Käytäntönsä mukaan soittavat aina asiakkaalle takaisin, ja molemmilla kerroilla varattu.

Vaikutti kaappaukselle, ja toimitin poliisille koko nivaskan papereita. Poliisin mukaan teknisesti toisen numeron kaappaaminen omaan käyttöön ja toiseen puhelimeen lienee mahdotonta.

Tietotekniikasta elantonsa saava henkilö totesi että no ei se mahdotonta ole. Se voi olla teknisesti eri verkoissa. Haittaohjelmalla kaapattu tai manipuloitu tms. Eihän niin saisi olla, mutta on se mahdollista.[/i]

Ehdottomasti haluaisin rahani takaisin, niitä en vielä ole saanut. Liittymä minun ja lasten osalta Saunalahdella eikä enää koskaan ruotsalaisilla. Mutta onko pikku pakko pitää ainakin joku koiraliittymä siellä, siinäpä kysymys...

Viimeinen muokkaaja, Corner pvm Ti 14.04.2015 8:24, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Härski  

LähetäLähetetty: Ma 13.04.2015 19:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei se sonerakaan täydellinen oo.
Siis kenttien ja kuuluvuuden suhteen.
Laskutus on kyllä hanurista.
Mulle tulee viestinä saldot ja kun lasku tulee niin loppusumma on aivan muuta kun viestissä.
Esim. viime laskutuskausi viestiin verrattuna yli 60,- "lisiä"

Vaikka joutuu koirat hukkaan niin operaattori taitaa vaihtua
Onko se sitte elisa,,dna vai mikä
Corner  

LähetäLähetetty: Ti 14.04.2015 8:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos nykyään televisioistakin voi lähteä tietoa eteenpäin (esim. TV:n ääressä keskustellut asiat) niin ymmärrän kyllä että tekniikka voi olla kohta niin näkymätöntä ja silti tuhoisaa kuin ydinsäteily. Hatuttaa vaan niin älyttömästi tuo Teliasoneran asiakaspalvelun taso.

Ensin kohdalle osunut asiakaspalvelija Joni Kaulanen sanoi, että puheluerittelyn voi tilata netisä OmatSivut -kautta. Luultavasti hän tarkoitti sitä erittelyä joka minulle jo muutenkin tuli (***), eli näkikö hän edes itse niitä tietoja joista valitin? Jos näki, niin ei sitten sytyttänyt että runsaasti lyhyitä puheluita lähti samaan aikaan kuin pitkä puhelu oli kesken. Jos olisi hokannut, olisi heti myöntynyt siihen että maksan laskusta sen reilut 20 euroa vähemmän? No, päinvastoin, sanoi minulle että maksa vaan koko lasku niin ei tule jälkiseuraamuksia... Tämän kontaktin aikana puhelu katkesi kaksi kertaa, Joni väitti minun katkaisseen puhelun. Rohkea poika, onkohan vielä saman firman palveluksessa...

OmatSivut -palvelun kautta yritin tilata puheluerittelyä, ei onnistunut ja jätin sinne taas yhteydenottopyyntöä. Sieltä sitten tytteli soitteli, kertoi minulle kuinka *** -erittely tilataan. Silloin hiillyin, sanoin ettet voi olla niin tyhmä että tämän takia soitat, MINULLEHAN TULEE *** -ERITTELY. No, hän sai sen verran aikaiseksi että posti toi minulle kotiin kaavakkeen jolla täydellinen puheluerittely tilataan.

Nyt kun liittymä on irtisanottu, en tietenkään enää voi käyttää OmatSivut -palveluakaan. Liittymävaihdon yhteydessä tulee diiibadaapaa, "kiitos asiakkuudestasi... voit vielä perua liittymävaihdon... olemme pahoillamme kun emme voineet palvella... palvelemme sinua mielellään jatkossakin... KUN OLISIVATKIN PALVELLEET.

Pojan liittymävaihdon yhteydessä sama diipadaapa tuli uudelleen, nyt soitin sinne ja empaattiinen Johanna Pöyhönen vastasi. Oli kyllä pahoillaan ja kun sitten hän kysyi kuinka voisi olla avuksi niin minulla oli hyvä ehdotus: ottaisivat pois tyttären liittymästä määräaikaisuuden, samoin laajakaistasta. Tuohon reppana heti totesi, ettei voi ihan mitä tahansa ettei mene työpaikka. No, teki sitten varmaa oman elämänsä rohkeimman päätöksen ja vapautti tyttären liittymän vaihtoon. No, se olikin menossa katkolle kesäkuun alussa.

Kouvolan Veturin Sonera -myymälästä hain käsiini esimiehen, näytin hänelle puhelimeni ja pyysin häntä näyttämään kuinka sillä soitetaan useita puheluita samaan aikaan samaan numeroon. Hän totesi että mitä sinä minulle kiukuttelet. Ja kun sanoin vieneeni tiedot poliisille, hän sanoi että hyvä, sittenhän asia selviää.

No ei selvinnyt.
Takaisin alkuun
salsu  

LähetäLähetetty: Ti 14.04.2015 20:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Asun kyllä eri suunnalla Suomea, kuin aloittaja, mutta kerron kokemukseni kuuluvuudesta; Parhaat kentät täällä syrjässä asuessa on minulle tarjonnut DNA, hyvänä kakkosena Saunalahti. Sonera kuuluu silloin kun kuuluu, kaverit ihmetteli kun mulla ei koskaan ollut puhelin auki, tai puhelut katkeili/ kuului huonosti, koiratutkan paikka ei välittynyt kännykkään (vieressä kaverilla dnan liittymä ja paikkaa tuli viiveettä). Lisäksi koin että Sonera oli kallis. Laskut on nyt puolta pienempiä dnalta kuin mitä soneralta tuli.
Takaisin alkuun
Corner  

LähetäLähetetty: Ti 14.04.2015 22:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yksi tuttu Heinävedeltä kertoi juuri, ettei siellä tee mitään muilla kuin Soneran liittymillä. Muut lupaa kyllä, muttei silti toimi. Sepä onkin sitten juuri sitä aluetta missä meillä saattaisi jatkossa vaikka olla startteja, kun samaa lohkoa ollaan.
Takaisin alkuun
Corner  

LähetäLähetetty: To 16.04.2015 7:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.esaimaa.fi/Online/2015/04/15/Maksup%C3%A4%C3%A4tteet%20poissa%20pelist%C3%A4%20S-ryhm%C3%A4n%20toimipaikoissa%20kahden%20tunnin%20ajan,%20vika%20saatiin%20korjattua/2015518909586/4

Yleisen edun nimissä olisi tietysti hyvä kun ruotsalainen Teliasonera saisi asiansa kuntoon. Suomalainen Sonera oli olemassa vielä vuonna 2001, ehkä myös 2002.
Takaisin alkuun
Corner  

LähetäLähetetty: To 14.05.2015 11:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Teliasonera ei vieläkään selitä minulle mitään mutta tämän päivän Kouvolan Sanomiin ovat jotain selitelleet, ts. siirtävät syyn Elisalle, joka omistaa palvelunumeron: naisen oman operaattorin Soneran mukaan mahdollisesta virheestä vastaa Elisa, joka omistaa kyseisen palvelunumeron. Sonera hyvitti naiselle kaikki palvelunumeroon soitetut puhelut ja asian selvittelystä aiheutuneet kulut.

Todellakaan en ole saanut asian selvittelystä aiheutuneita kuluja, ainoastaan 5 euroa.

Elisan Petteri Svensson: Minun on mahdotonta ottaa kantaa siihen, onko asiakas soittanut puhelut vai ei. Asiakkaan operaattorin verkko toimittaa meille tiedot soitetuista puheluista. Soneran verkosta on tullut tieto, että kyseisen asiakkaan numerosta on todella soitettu nämä puhelut. Kaappaminen ei ole mahdollista. Se edellyttäisi sim-kortin kloonaamista, eikä tämä ole tietojemme mukaan mahdollista. Kloonaamisessa sim-kortista tehtäisiin identtinen kopio ilman, että puhelinta tai liittymää tarvitsee fyysisesti varastaa.
Takaisin alkuun
Corner  

LähetäLähetetty: To 06.08.2015 13:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään pääsin laittamaan yhden isännän liittymistä Elisalle, siirron pitäisi tapahtua 13. päivä. Sitten alkaakin testaus.

Itsellä ei edelleenkään ole Soneralla muuta kuin tuo laajakaista. Soittivat toukokuun loppupuolella ja olivat kiinnostuneet kuinka tyytyväinen laajakaistan käyttäjä olen. Laajakaistasta ei sinällään haasteltu, "tyytyväisyydestäni" kerroin kyllä.

Puhelimessa ollut kaveri kuunteli ja lupasi sitten että minuun otetaan seuraavana päivänä yhteyttä - minä nääs kun oikein painotin sitä, miksei Sonera halua minulle selittää mitään vaikka ovat Kouvolan Sanomien toimittajallekin tarinaa iskeneet. Kysyin muistaakseni, että voisiko tämä sama henkilö olla minuun yhteydessä joka on lausuntoa lehteen antanut. Vaadin tietysti myös (jälleen) määräaikaisen laajakaistasopimuksen purkua.

Seuraavana päivänä minulle sitten joku nainen soitti, vailla mitään pohjatietoa. Ihmetteli sitten miksi olen niin... v...mäinen ja lupasi, että joku toinen ottaa minuun yhteyttä.

Jep, puhelu tuli siellä oli varsinainen matami toisessa päässä. Laajakaista on minun nimellä, puhelinliittymät josta hyvitystäkin jo annettu, on miehen nimellä. Näin ollen asiat eivät liity millään tavalla toisiinsa enkä pääse laajakaistasta eroon (kuluitta). Samalla hän sitten totesi, että jos joku Soneralta kommentoi jotain, tekee hän sen aina omalla nimellään ja TÄSSÄ ON NYT VAAN JOKU TEKEYTYNYT SONERAN HENKILÖKSI.

Dekkariainesta ainakin minun mielestä Wink
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Beaglejärjestö - Foorumin päävalikko -> Yleinen keskustelu Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Suomen Beaglejärjestö - Finska Beagleklubben r.y