Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
jumavi
|
Lähetetty: Pe 13.07.2007 7:08 Viestin aihe: Beaglen koko... |
|
|
Onko tosi että nykyään suositaan liikaa isoja/kookkaita beaglejä? Olen saanut vaan tämmösen käsityksen! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
SonjaH
|
Lähetetty: Pe 13.07.2007 9:08 Viestin aihe: |
|
|
Näyttelyissä vai jalostuksessa suosittaisiin?
Omien vähäisten kokemusten perusteella beagle ei saa olla liian iso, muttei liian pieni eikä hento. Minulla toisen koiran säkä on mitattu 38,5-40 cm välillä mittaajasta riippuen. Junnusarjoissa näyttelyissä tuomarit huomauttivat siitä, että koira on kevytrakenteinen. Kun ikää tuli lisää, niin sitten moitteet kääntyivät toiseen suuntaan ja joillekin tuomareille koirani on ollut liian järeä.
Omien havaintojen perusteella koiran säkäkorkeus saa mieluusti olla lähellä ylärajaa, mutta koiran vankkarakenteisuudesta rokotetaan helposti. Korkea ja siro koira näyttäisi keskimäärin pärjäävän helpommin kuin korkea ja vankkarakenteinen. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
KeijoN
|
Lähetetty: Pe 13.07.2007 9:31 Viestin aihe: |
|
|
Beaglen rotumääritelmässä sanotaan mielestäni hyvin, koiran rungon vankkuusasteesta.
Beaglen tulee olla rungoltaan: JALON VOIMAKAS.
Itse kun nään Beaglen, käyn nämä kaksi sanaa aina mielessäni läpi ennenkuin rupeen omaa arviointia koirasta tekemään, sen sitten kyllä näkee sopiiko nämä kaksi sanaa koiraan.
Luulenpa, että se tepsii muillekkin.
Viimeinen muokkaaja, KeijoN pvm Pe 13.07.2007 9:35, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
jumavi
|
Lähetetty: Pe 13.07.2007 9:33 Viestin aihe: |
|
|
Sekä että. Meidän beagle on 37-38cm uros ja tuomarin mielestä se oli liian siro!? Outoo? Pitää varmaa ruokkia se lihavaksi möykyksi  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
KeijoN
|
Lähetetty: Pe 13.07.2007 9:38 Viestin aihe: |
|
|
Korkeudella ja siroudella ei ole mitään tekemistä keskenään, koiraa arvostaessa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
jumavi
|
Lähetetty: Pe 13.07.2007 9:44 Viestin aihe: |
|
|
Aivan. |
|
Takaisin alkuun |