Järjestön tietokanta

Aiheet jotka eivät sovi muiden katekorioiden alle.

Valvojat: Titi Rolin, ansa

Hirmu
Viestit: 243
Liittynyt: Pe 13.01.2006 20:15
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Järjestön tietokanta

Viesti Kirjoittaja Hirmu »

Lueskelin viimeaikaisia keskusteluja hartaudella ja tulipa (taas) mieleeni asia, jota olen itsekseni ennenkin pohtinut

Mitä sanoo laki siitä, että Järjestön tietokannassa näkyy kennelnien lisäksi kasvattajan nimi ja paikkunta? Entäpä siitä, että myös yksittäisen koiran omistaja on järjestön tietokannasta löydettävissä?

Kennelliiton tietokannan osalta kun on kyselty kasvattajan nimeä (nykyään siis näkyy vain kennelnimi) on vastauksena saatu:
"Tietosuojalain vuoksi kasvattajista on mahdollista julkaista vain se kennelnimi."

Minulla ei toistaiseksi ole mitään sitä vastaan, että oma nimeni on tietokannasta liittettävissä koiraani mutta poistetaanko tieto, jos niin pyydän??

Vai pitäisikö sen kuitenkin mennä niin, että tietokannan ylläpitäjän tulisi kysyä jokaiselta koiranomistajalta (ja kasvattajalta), saako omistajatiedot laittaa julki :?:
Sinttura & Junttura
Viestit: 770
Liittynyt: To 22.09.2005 8:45
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinttura & Junttura »

Nythän tuota hakumahdollisuutta nähtävästi käytetään vain siihen, että katsotaan minkä kennelin koiran tuokin foorumille kirjoittaja omistaa ja tehään siitä päätöksiä kuuluisko hän järjestöön vai ei.

Tuollainen sama hakumahdollisuus (samoin ihan hevosen tiedoissa oli omistajan nimi) oli www.sukuposti.net sivustolla. Hehän joutuivat sen poistamaan juuri tämän tietosuojalain nojalla.
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä.
Hirmu
Viestit: 243
Liittynyt: Pe 13.01.2006 20:15
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hirmu »

Ei löydy vastausta??
Johanna Hytönen
Viestit: 16
Liittynyt: To 28.09.2006 19:26

Viesti Kirjoittaja Johanna Hytönen »

Kiellän, että Suomen Beaglejärjestön tietokannasta ei saa löytyä koirani tietoja nimelläni. Vetoan tietosuojalakiin ja vaadin välitöntä omistajatietojeni poistamista!
asippa
Viestit: 60
Liittynyt: Su 30.10.2005 17:05
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja asippa »

Kävin tuossa tietokannasta katsomassa 2006 ajokoekäyntien määriä.
Hyvältähän se näyttää määrät on kasvussa aina tietenkin vois olla enemmän, mutta suunta on oikea. Koiriakin oli osallistunut kokeisiin jotain 190 paikkeilla.

P-Pohjanmaaltakin on kokeisiin kauden aikana osallistunut ainakin 18 koiraa, joka sekin määrä näkyy olevan kasvussa. Uusia harrastajia on tullut ajokoetoimintaan ja varttuneempi harrastajakunta on säilynyt innolla mukana.

Tästä on hyvä jatkaa myös tulevalle vuodelle.
Sinttura & Junttura
Viestit: 770
Liittynyt: To 22.09.2005 8:45
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinttura & Junttura »

Koirani edellisen omistajan nimellä tietokannasta löytyy oma koirani. samoin minun nimellä se löytyy.Samoin koirani ex-omistajan nimellä löytyy heidän toinenkin entinen beagle, joka sekin on ollut jo 4 vuotta uusien omistajien nimissä.

Asianmukaiset omistajanvaihdos paperit on tehty ja ne on myynnin jälkeen postitettu ja postista uudet lunastettu.

Löytyyköhän koirani tiedot kolmannenkin ihmisen "omistajahaulla" sen jälkeen kun olen naimisiinmenon myötä vaihtanut sukunimeä?

joten mitä hyötyä tästä omistajahausta on??
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä.
Anne
Viestit: 70
Liittynyt: To 22.09.2005 21:08
Paikkakunta: Elimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anne »

Minkäköhän takia luen aina tuon otsikon "Järjetön tietokanta". :lol:

Teinpä minäkin koehaun omasta koirasta ja sieltä omistajana löysin vain itseni vaikka koira on sekä minun että miehen omistuksessa.
Pitänee tutkia lisää tuota tietokantaa, näyttää olevan tuota väärää tietoa siellä enemältikin. [-X
timkil
Viestit: 302
Liittynyt: Ma 06.09.2004 19:50
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja timkil »

Johanna Hytönen:

Laita postia Salkoselle (webmaster( at )beaglejarjesto.fi), niin Antti korjaa tilanteen. Huomaa kyllä varmaan täältäkin, mutta varmuuden vuoksi.

Mutta muista laittaa sama pyyntö myös Eric Schmidtille (Googlen hallituksen puheenjohtaja). Koirasi tiedot löytyvät nimittäin lukuisin osumin myös sitä kautta. Sama koskee muitakin hakumoottoreita.

Ei millään pahalla, mutta valitettavasti meidän tietoturvamme on tässä universaalissa nettiympäristössä vähän huteralla pohjalla. Eivätkä beaglejärjestön toimet siinä paljon paina.

Timo K.
Timo Kilpeläinen
Sinttura & Junttura
Viestit: 770
Liittynyt: To 22.09.2005 8:45
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinttura & Junttura »

Koiranäyttelysäännöt

Kopioitu Suomen kennelliiton sivuilta

1. YLEISTÄ
Näitä sääntöjä noudatetaan Suomen Kennelliitto - Finska Kennelklubben ry:n (jäljempänä Kennelliitto) hyväksymissä koiranäyttelyissä. Ilmoittaessaan koiran näyttelyyn näytteilleasettaja sitoutuu noudattamaan näitä sääntöjä sekä näitä sääntöjä täydentäviä SKL:n näyttelynjärjestämisohjeita ja FCI:n ohjeita sekä suostuu siihen, että hänen ilmoittautumislomakkeessa antamansa henkilötiedot saa julkaista ja antaa ulkopuolisille.
Näyttelystä on ilmoitettava vähintään kaksi kuukautta ennen sen toimeenpanemista Kennelliiton julkaisussa Koiramme - Våra Hundar.


Eli luettelossa ja tuloksissa saa mainita koiran nimen yhteydessä myös sille merkitty omistaja, koska olemme näyttelyyn ilmoittaessa allekirjoittaneet paperin jossa näin lukee. Mutta...kun avopuolisoni osti koiran ja täytimme ja postitimme omistajanvaihdoskaavakkeen, siinä ei lue mitään, että kennelliitto saisi antaa tietojamme eteenpäin, saati sitten, että rotujärjestö saisi niitä käyttää tallaiseen "omistajahakuun"

Tietokannassa on lukemattomia koiria joita ei ole koskaan ilmoitettu näyttelyyn saati kokeeseen, mutta silti ne löytyvät sieltä kun omistajan nimellä hakee. Missähän he ovat antaneet tähän luvan, saati ovatko edes tietoisia asiasta?
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä.
Johanna Hytönen
Viestit: 16
Liittynyt: To 28.09.2006 19:26

Viesti Kirjoittaja Johanna Hytönen »

Timo K.
Se on kuule AIVAN SAMA jos nimelläni löytyy osumia googlesta tai jostain muusta, PÄÄAISIA on se, että Suomen Beaglejärjestöntietokannasta se pitää heti poistaa,koska en ole koskaan antanut lupaa enkä tule antamaan lupaa julkaista nimeäni siellä.

Ja soita sinä vaan sitä poskeasi kun vielä voit, ja heitä (omasta mielestäsi) näppäriä kommentteja vaikka nyt sitten Eric Schmidtistä, tulen nimittäin henkilökohtaisesti selvittämään perinpohjaisesti oletteko Beaglejärjestössänne rikkoneet tietosuojalakia, julkaisemalla LUVATTA omistajien tietoja. Lisäksi aijon selvittää muutamia muitakin asioita järjestönne toiminnasta... Ja auta armias jos olen oikeassa...
timkil
Viestit: 302
Liittynyt: Ma 06.09.2004 19:50
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja timkil »

Johanna:

Olen pahoillani, mutta luulin sinun olevan huolestunut tietosuojasta, mutta siitä ei tainnut kuitenkaan olla kyse?

Beaglejärjestön sivujen tietokantaosassa ei nimeäsi ole julkaistu, näyttelytuloslistoja en jaksa tähän hätään ruveta kahlaamaan läpi.

Järjestön kannassa omistajatieto on aivan kuten kennelliitonkin kannassa. Kummassakaan tapauksessa ei millään hakuoperaatiolla ole mahdollista saada omistajan nimeä tai osoitetietoja esiin.

Kehotan edelleen ottamaan yhteyttä webmasteriin. Muutoksia tietokantaan ei voida tehdä keskustelupalstalla esitettyjen vaatimusten perusteella. Ylläpitäjä ei voi millään tietää, kuka on kulloinkin todellinen kirjoittaja.

Beaglejärjestön toiminta kestää kyllä päivänvalon.

Timo K.
Timo Kilpeläinen
Sinttura & Junttura
Viestit: 770
Liittynyt: To 22.09.2005 8:45
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinttura & Junttura »

timkil kirjoitti:Johanna:


Järjestön kannassa omistajatieto on aivan kuten kennelliitonkin kannassa. Kummassakaan tapauksessa ei millään hakuoperaatiolla ole mahdollista saada omistajan nimeä tai osoitetietoja esiin.


Timo K.
Mutta henkilön niemellä sieltä löytyy koira/koiria
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä.
Johanna Hytönen
Viestit: 16
Liittynyt: To 28.09.2006 19:26

Viesti Kirjoittaja Johanna Hytönen »

^ Niinpä. Kennelliton koiranetissä EI ole omistajan nimeä!
Minna

Viesti Kirjoittaja Minna »

Sinttura & Junttura kirjoitti:Koirani edellisen omistajan nimellä tietokannasta löytyy oma koirani. samoin minun nimellä se löytyy.Samoin koirani ex-omistajan nimellä löytyy heidän toinenkin entinen beagle, joka sekin on ollut jo 4 vuotta uusien omistajien nimissä.

Asianmukaiset omistajanvaihdos paperit on tehty ja ne on myynnin jälkeen postitettu ja postista uudet lunastettu.

Löytyyköhän koirani tiedot kolmannenkin ihmisen "omistajahaulla" sen jälkeen kun olen naimisiinmenon myötä vaihtanut sukunimeä?

joten mitä hyötyä tästä omistajahausta on??
Mun koiraa ei löytyny edellisen omistajan nimellä, vain minun nimellä. :D
Vee-Pee
Viestit: 234
Liittynyt: La 08.10.2005 1:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Vee-Pee »

Onko Johannalla nyt jotain hampaan kolossa, vai muuten vaan huono elämä? Aika outo asia nostaa mekkala, jos ei sitten häpeä omaa koiraansa ettei anna liittää omaa nimeään koiransa tietoihin. Ainakin jos itse koiraani häpeäisin/inhoaisin niin voisin siitä kyllä luopua aika helposti...
Vastaa Viestiin