ultrapoint/ ultracom ja koiralla etuset aina auki..

Aiheet jotka eivät sovi muiden katekorioiden alle.

Valvojat: Titi Rolin, ansa

Vastaa Viestiin
harrikkajake
Viestit: 5
Liittynyt: La 22.02.2014 13:28

ultrapoint/ ultracom ja koiralla etuset aina auki..

Viesti Kirjoittaja harrikkajake »

Siis ongelma justiin toi että koiralla etutassut auki aina, hakkaa metillä ultra motikoihin.. Juu kyllä on pehmusteet koitettu jne. Tulipa kuitenkin mieleen tänne tuuttiin huudella onko muut törmänneet vastaavaan ongelmaan?
Ja vaikkei kontaktia jalat ottaiskaan niin panta pyörii kaulalla kuin tuulimylly, se kans risoo minua.
Jos joku onnistunut kehittään ultran lähettimelle liivin/ valjaat, niin infotkaa minulle.

Ja tälläkin hetkellä mulla 3 piiklesiä ja ihan jokainen kärsii tuosta ultran kopinasta jaloille...
Jane
Viestit: 25
Liittynyt: Ke 07.01.2009 18:13

Viesti Kirjoittaja Jane »

Kuva selvittäisi ongelmaa. Minulla pienikokoinen narttu Beagle, eikä ole mitään ongelmia Up pannasta.
Reetu09
Viestit: 109
Liittynyt: Ti 16.02.2010 11:54
Paikkakunta: Uurainen

Viesti Kirjoittaja Reetu09 »

Olen "tuunannut" kilpailijoiden liiveistä UP:n pannan kanssa käytettävät liivit. Taitaa olla tällä hetkellä neljät roikkumassa tuolla telineessä. Hyvin ovat toimineet ja muutamat kaveritkin ovat rakentaneet vastaavat. Ei pyöri tutkapanta kaulasssa ja lisäksi liiveihin olen laittanut vilkkuvalot näkyvyyden lisäämiseksi. Koirat ovat olleet satoja kertoja metsässä ja esim yhtään kertaa eivät ole jääneet mihinkään liivistä kiinni. Jos kiinnostaa nähdä, otan seuraavalla Haapajärven reissulla mukaan. Tai laitan yv postilla kuvan. Ota tarvittaessa yhteyksiä.
Tero
Viestit: 380
Liittynyt: Ma 18.07.2011 11:16
Paikkakunta: Kuopio

Re: ultrapoint/ ultracom ja koiralla etuset aina auki..

Viesti Kirjoittaja Tero »

harrikkajake kirjoitti:Siis ongelma justiin toi että koiralla etutassut auki aina, hakkaa metillä ultra motikoihin.. Juu kyllä on pehmusteet koitettu jne. Tulipa kuitenkin mieleen tänne tuuttiin huudella onko muut törmänneet vastaavaan ongelmaan?
Ja vaikkei kontaktia jalat ottaiskaan niin panta pyörii kaulalla kuin tuulimylly, se kans risoo minua.
Jos joku onnistunut kehittään ultran lähettimelle liivin/ valjaat, niin infotkaa minulle.

Ja tälläkin hetkellä mulla 3 piiklesiä ja ihan jokainen kärsii tuosta ultran kopinasta jaloille...
Muutamilla suokeilla kanssa panta hakkaa jalkoihin, ei vain ole vastauksia kysymyksiin tullut vuosimallista kun niitä tullut tiedusteltua. Vanhat laatikot on tosi korkeita, jolloin "kurkulle" karatessa panta saattaa jälkitarkalla kopista koipiin. Varsinkin jos koira askeltaa jalat lähekkäin. Pikkusilla nartuilla hyvinkin mahdollista.

Vaikka valjaita olet haluamassa, niin ihan yleisestä mielenkiinnosta kiinnostaisi tietää pantojen vuosimalli. Samoin se, että oletko kokeillut pitää normaalia pantaa gepsipannan yläpuolella jarruna? Tuo jarrupanta on auttanut kahdessa tapauksessa, ilmeisesti estää pannan kriittisen valahtamisen ja osumia ei tule. Ainakaan noissa tapauksissa.

2011 mallin panta pyöri omalla koiralla kanssa kaulalla, vaikka suht napakasti kaulalla olikin. Lisäreiällä saa vielä passattua paremmin. Mitään haittaa en tuosta pyörimisestä ole havainnut, jos siitä nyt etuakaan ole.

Mikäli pannat on uudempia ja kahen akun malleja niin liivi lienee ainoa ratkaisu jos nuo mainitut vippaskonstit ei auta hakkaamiseen, koska tuo pantamalli on jo tosi matala.

Mikäli normaalin pannan joutuu laittamaan gepsipannan yläpuolelle niin taluttaessa kannattaa vähä kahtoa koiran vetäessä noita pantaan kohdistuvia vääntöjä. Ainakin suokeilla vetoa sen verran rapeammin, että aika rumasti vääntää pantaa --> turhat rikkoutumiset ja antenniongelmat.

Nuo nyt hätäkeinoja jos liivin ompelussa kestää ja mehtään pitäisi päästä etkä ole sattumalta noita kokeillut.

Pehmusteilla ei ongelmaa korjaa kun sama kohta hakkaa kuitenkin ja kova muovi vastassa.
harrikkajake
Viestit: 5
Liittynyt: La 22.02.2014 13:28

Viesti Kirjoittaja harrikkajake »

Joo no 2011 yksi pannoista ja pari muutakin. Siis retkipatjaa olen käärässyt iskunvaimentajaksi, aikansa menee mutta ennenpitkää rispaantuu ja taas on jalat auki.

Samaa ongelmaa oli aikanaan kun garminit laitoin, se loppui siihen kun sain lähetin liivin selkään ja nyt samaa haaveilen ultralle.
Tuo pannan pyöriminen tehnyt sen että antenneja saanut uusia ja lisänä se huonopuoli että katvealueilla katkoo sitten tehokkaasti, kun motikka surffaa kaulalla omaa elämäänsä.

Vapaasti voi kukanenkin heitellä omia ideoita/ kokeilujaan.
Corner
Viestit: 722
Liittynyt: Ti 27.11.2007 14:55

Viesti Kirjoittaja Corner »

Harrikkajake, mistä kohtaa jalka on auki? Ontuuko? Onko välikämmenet turvonneet?

Koiralla on käpälät ja niissä anturat, en pysty hahmottamaan miten koiralla voi olla "tassut auki" UP:stä johtuen. Oma koira keräsi viimeksi mittariin 27 km UP kaulassa, ja vielä kaksi päivää myöhemmin välikämmenet turvoksissa/aristaa kun niitä kääntelee ja välikämmenen päällipuolella ulkosyrjällä karvaton kohta.
harrikkajake
Viestit: 5
Liittynyt: La 22.02.2014 13:28

Viesti Kirjoittaja harrikkajake »

No joo, ei onnu ei. Eikä turpoa mistään.

Siis koirat kolistaa "kyynärniveliä" pantaan, olipa se merkkiä mikä hyvänsä. Ollut 30v jo piiklesejä ja kyllä enemmän tää jalkaongelma nyt tullut.
Haravatutkien aikaan ei niinkään oireillut mutta ei enää viihtis niihin arvaa arvaa tutkiin palata..
Nämä nyky vermeet kuitenkin päteviä kunhan sais ton ongelman ratkottua.
Corner
Viestit: 722
Liittynyt: Ti 27.11.2007 14:55

Viesti Kirjoittaja Corner »

Hmmmm... anatominen mahdottomuus että panta rikkoisi kyynärnivelestä? Ennemminkin eturinnassa tai kaulalla?

Lapaluu tulee viistosti selästä kohti eturintaa, olkanivelestä lähtee luu taaksepäin ja se on olkavarsi. Tuullaan kyynärpäähän josta lähtee kyynärvarsi, tullaan alas ranteeseen jonka jälkeen välikämmen (sieltä löytyy kannuskynsi), sitten tulee käpälä jossa varpaat ja kynnet.

Meillä tosiaan pieni epäilys että panta rikkoo jalkoja mutta ongelmakohta on käpälän ja ranteen välissä, ts. välikämmen.

Saisitko napattua kuvan?
harrikkajake
Viestit: 5
Liittynyt: La 22.02.2014 13:28

Viesti Kirjoittaja harrikkajake »

No niin, selvennetäämpä hiukka..

siis kyynärän kohdat nahattomat kun nostelee jalkojaan metillä, syynä osumat tutkapantaan.
Siitäpä johtuu minun broblem.
Härski
Viestit: 449
Liittynyt: Ti 17.11.2009 17:57
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Härski »

Se "turpiin saanu kohta" on varmaan rannenivelen kohilla.
Tuskin eturinta ja kyynerät.
Mua vähä ihmetyttää nuo, aika yleisetki ongelmat.
Mulla ei kummallakaan ole ollu vastaavia vammoja.

Vanhempi menee metässä "miljoonaa" kun taas nuorempi tarkasti nokka maassa.

Kysymys,,,,,käytättekö neljän akun malleja joilla ongelmia on?
" minäkö vanha?????....luulette vaan"
Corner
Viestit: 722
Liittynyt: Ti 27.11.2007 14:55

Viesti Kirjoittaja Corner »

Meillä 2014 2-akun malli.

Joo, en minä mitenkään saa silmieni eteen kuvaa kuinka kyynärnivel osuisi tutkaan. Jos siinä kaulalla joku iso mollukka puolelta toiselle heiluu ja hakkaa, niin voisin sen kuvitella hiertävän kaulaa tai eturintaa auki.

Kyllä meillä koira painaa pään alas ja samalla sinne hörökorville valuu panta - eteen siirtyvästä raajasta siihen kolkkaa välikämmen.

Eilen tutkapannan yläpuolelle poikkeuksellisesti jätettiin normipanta, se esti pannan valahtamisen kyllä mutta sitten siinä taas rautaosat hakkaa tutkaa. Olemme teettäneet (kennel Lintukarin) huomioliivin jossa hihnalle lenkki - UP pantaan kun ei voi hihnaa kiinni laittaa.

Nyt mietin sitä pitäisikö hommata pikkulasten hanskahenkselit, kiinnittää panta liiviin säkän yli ristiin. Toisaalta tuo meidän liivinvalmistajakin voisi siihen jotain kehitellä.
Tero
Viestit: 380
Liittynyt: Ma 18.07.2011 11:16
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

Harrikkajake, mikä numero vastaa kohtaa, johon panta hakkaa? Tämä vain sillä, että ei mene nyt paikat keskustelijoilla sekaisin.

http://www.springerspanielit.com/jalost ... akenne.jpg

Kuva nyt ei antennihännästä ole, mutta kelvannee kuitenkin.

Tietämäni tapaukset hakkaa numeroon 42 ja aina samalla jalalla. Kyseiset koirat ajaa jostain kumman syystä "pää vinossa" kuten tässä menee kamerasta poispäin.

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... 4IfbgtBKKo

Tämä on useasti todettu kun ajossa koiraa nähty. Ongelmatapauksissa koira vain ei ole ajanut ilmasta vaan jäleltä. Panta vähä liian löysällä kaulassa ja pyörii/heiluu kaulalla --> kopsaa kinttuun. Kaikissa ongelma on poistunut jo ketjussa mainituilla vippastkonsteilla. Ainuttakaan beaglea en tiedä.

Omalla koiralla neljän akun malli ja ihan eilen asioikseen kahtelin nettiin laittamani ja koneella olevat pätkät, jossa näkyy koiraa niin panta on aina samassa asennossa kaulassa. En tosin tarkoita, että muilla ei voisi olla ongelmaa. Omalla koiralla kanssa tapana tarkkoa välillä ajossa nokka massa ja haulla kovinkin jälkitarkka, mutta askeltaa selkeästi ohi pannan. Johtuu luonnollisesti rakenteesta.

Onko mitään mahdollisuutta saada jo pyydettyä kuvaa koirasta panta kaulassa? Joku tuttu ehken jos ei itsellä onnistu?

Onko tämä lumella vai paljaallakin oleva ongelma?
Vastaa Viestiin