Suomen Beaglejärjestö - Foorumin päävalikko   SUOMEN BEAGLEJÄRJESTÖ
 ALKUUN  BEAGLE-INFO  HAKEMISTO  JÄRJESTÖ  JALOSTUS  TIETOKANTA  TULOKSIA  FOORUMI  VIESTIT
OhjeOhje  HakuHaku  Omat tiedotOmat tiedot  Yksityiset viestitYksityiset viestit  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään

kokeeseen vai ei

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Beaglejärjestö - Foorumin päävalikko -> Yleinen keskustelu
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
päivijohanna  

LähetäLähetetty: To 18.09.2014 15:24    Viestin aihe: kokeeseen vai ei Vastaa lainaamalla viestiä

Olin jo viime keväänä päättänyt, että tällä kaudella vien koirani kokeeseen.
Olen siis harrastelija, joka ajattaa koiriaan mahdollisuuksien mukaan , ja aikataulujen sen salliessa. En siis aktiivisesti vaan ihan sillointällöin.
Tänään otin koeasian puheeksi aktiivisen ja intohimoisen Beagle-ihmisen kanssa. Hän siihen koeasiaan sanoi, että koiraa on sitten treenattava, ja ihan kerta ei riitä. Se hiukan lannisti intoani.
Minulla on kaksi lasta, seitsemän koiraa, työtä viisi päivää viikossa, riittävän iso omakotitalo, jotta mahdumme kaikki saman katon alle. On lasten harrastuksia, kotitöitä, omia harrastuksia jne. Toivoakaan ei ole, että pääsisimme metsälle joka viikonloppu, tai edes joka toinen. Joskus on itsekkin levättävä ja ladattava akkuja. Nyt siis mietin, että oliko tuossa koeajatuksessa mitään mieltä? Ennen koetta ehdin metsälle varmaan pari kertaa...
Ajatukseni on ollut että edes jonkinlainen tieto koirien rodunomaisista taipumuksista olisi parempi, kuin ei tietoa ollenkaa, mutta olinko sittenkin väärässä?
Olen ihan varma, etten ole ainoa, jolla ei ole mahdollisuutta treenata koiraansa "tappiin", mutta haluaisi kuitenkin "harrastaa" koirinensa rodunomaisia juttuja. Mitä meille siis jää vaihoehdoksi?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
ilona  

LähetäLähetetty: To 18.09.2014 16:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahjattomat treenaa. Wink Mutta jos tosissaan puhutaan, en tiedä, onko mitään koelajia, johon ei tarvitsisi harjoitella. Jopa eri rotujen taipumuskokeita varten treenataan, mikä on oikeastaan aika hassua. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Corner  

LähetäLähetetty: To 18.09.2014 20:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kokeeseen vaan. Aina kannattaa kysyä ja kuunnella mielipiteitä, päätökset kuitenkin tehdään itse.

Tosi monella on hurja kynnys viedä koiransa ajokokeeseen. Minusta käsittämätöntä kun on tottunut noutajan kanssa siihen, että on oikeasti pistettävä itsensä likoon - ei riitä että vaan turisee ja evästelee. Ajokokeet on niin mukavia ja helppoja starttaajan kannalta ettei ole tosikaan!
Takaisin alkuun
ansa  

LähetäLähetetty: To 18.09.2014 20:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sinne vaan. Saat arvion koiran taidoista ja koiralle treenin Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Mehtokummun  

LähetäLähetetty: To 18.09.2014 21:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei se ota, jos ei annakkaan. Ei pidä lähteä liian tiukka pipoisella asenteella. Jos koira pystyy liikuttelemaan jänistä, sen pari tuntia. Sellaisen koiran kanssahan pystyy vaikka mihin. Jos ei muuta, niin saatpahan koiralle tosi hyvän treenin ja pääset tutustumaan uusiin samanhenkisiin ihmisiin.
Takaisin alkuun
johanna.hook  

LähetäLähetetty: To 18.09.2014 21:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ilman muuta mukaan vaan. Meiän eka beagle ei ollu paljon treeniä saannu kun ekaan kokeeseen naapurin pappa sen ilmoitti Wink
Eipä tässä tänä päivänä kokeista ois tietoakkaan ilman tuota papparaista Smile
Takaisin alkuun
Titi Rolin  

LähetäLähetetty: Su 21.09.2014 20:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vie koiriasi kokeeseen.
Minä kerran täällä foorumissa kysyin kannattaako minun viedä koirani lonkkakuvatttavaksi ja sain mm vastaukseksi että tottahan toki kannattaa ja osoitat olevasi vastuunkantava kasvattaja.
Minusta tässä on ihan samasta asiasta kyse.
Ehkä ei sitä ykköstä nyt tule mutta arvion koiran ominaisuuksista. Sitten jos haluaa vielä vahvistuksen arviointiin, vie vielä muutaman kerran lisää kokeeseen.
Takaisin alkuun
TiinaN  

LähetäLähetetty: Ti 23.09.2014 18:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyse ei ollut siitä viedäkö koira kokeeseen vai ei. En sanonut että sun ei kannattaisi sitä kokeeseen viedä! Sanoin vaan mielipiteeni siitä että EHKÄ sitä kannattaa käyttää muutama kerta metsällä ennen koetta. Mielestäni koiran todellisista metsästysominaisuuksista saadaan oikeudenmukaisempaa tietoa kun se on muutaman kerran aikaisemminkin päässyt metsälle ja ehkä tietää mitä siellä kuuluu tehdä. Voin olla väärässä mutta tämä on mun mielipiteeni. Ja itseasiassa kuka mä olen sanomaan yhtään mitään kun vein itsekin toisen koiristani kokeeseen sen ollessaan kolmatta kerta vapaana. Ja kolmosen paukutti 😄 En kuitenkaan tehnyt sama tuon nuoremman kanssa koska mielestäni sen metsästysominaisuudet eivät saisi oikeutta kokeessa näin vähäisellä metsäkokemuksella kun se ihan selvästi syttyy vaan hitaammin 😉 Mutta kokeeseen mennään kyllä senkin kanssa kohta pian 😄 Kokeeseen siis vaan!
Takaisin alkuun
Sohvi  

LähetäLähetetty: Ma 29.09.2014 9:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä olen aina ollut sitä mieltä, että koiran voi viedä kokeisiin, vaikka se ei olisi ikinä ajanut -ei voi koskaan tietää, milloin se eka kerta tulee Smile Mä luulen, että kyllä beaglelta tulee ihan luonnostaan se tieto, mitä siellä metsässä kuuluu tehdä.

Eri asia on, kestääkö koiran kunto, jos sitä ei ole metsässä treenattu. Tai vaikuttaako huono kunto esim. metsästysintoon.

Jokaisella on omanlaisensa kynnys kokeisiin lähtemiseen. Mulle riittää se, että koirani on siinä kunnossa, että se jaksaa koko päivän, mutta mä en lähdekään varsinaisella kilpailumielellä, vaan tapaamaan muita harrastajia (kuten näyttelyihinkin) ja viettämään mukavaa päivää. Kokeissa on niin kivaa ja siitä saa hyvän treenipäivän, yleensä erittäin mukavassa seurassakin vielä!

Kokeisiin vaan!!
Takaisin alkuun
kuurankukka  

LähetäLähetetty: Ke 01.10.2014 13:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olit tuomarina kun mun pupukone paukutti menee, ainakin oli vauhtia, vai mitä? Autollakaan ei perässä pysytty, pitkänmatkanjuoksija, hih! Tulos oli mitä oli, ei haitannu. Ilkeydet jätän sikseen, koiralla oli hauskaa kokeessa. Voi ku ois helpotettuja veteraanikisoja, vois tuon vanhuksenkin päästää ulvomaan metsään ihan kokeessa (löysä on).
Piia&Taavi  

LähetäLähetetty: Ke 01.10.2014 18:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä sie Päivi edes mietit!!

Kokeeseen ehottomasti, saat tietoa koiran taidoista. Eipä ollut Topillakaan ihan hirveen montaa reenikertaa taustalla ja silti siellä selvittiin muiden joukossa.
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Beaglejärjestö - Foorumin päävalikko -> Yleinen keskustelu Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Suomen Beaglejärjestö - Finska Beagleklubben r.y